بهترین غذاها و رستوران های کربلا

بهترین رستوران های کربلا

بهترین رستوران های کربلا

کربلا یکی از شهر های مهم زیارتی دنیاست. هر ساله به خصوص در اربعین حسینی بیش از ۲۰ میلیون زائر از سراسر جهان به کربلا سفر میکنند. اربعین حسینی رکورد دار بزرگترین گردهمایی سالانه جهان ، رکورد دار طولانی ترین راهپیمایی جهان، رکورددار بزرگترین مراسم اطعام در جهان نیز میباشد. همچنین بزرگترین نماز جماعت جهان در روز اربعین برگذار میشود. همچنین در روز های عاشورا و تاسوعا جمعیت کثیری از زائران وارد کربلا میشوند تا در ایام شهادت امام حسین در کربلا حضور داشته باشند. ظهر کربلا دما گاها به ۴۰ درجه میرسد ولی مانع از حضور زائران در حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نمیشود. کربلا، که در این ایام به این حجم از شلوغی و ازدهام میرسد، بی شک نیازمند رستوران ها و کافه های بسیاری است. در ادامه این متن به بررسی  بهترین غذاها و رستوران های کربلا میپردازیم. بهترین رستوران های کربلا

بهترین غذاها و رستوران های کربلا

غذاهای عراقی بهترین غذاها و رستوران های کربلا

عراق کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق بغداد میباشد. به دلیل همسایگی کشور عراق با ایران و به دلیل سفرهای زیارتی به این کشور، ما با بسیاری از فرهنگ و آداب رسوم این کشور آشنایی داریم. همچنین غذاهای کشور عراق به غذاهای ایرانی بسیار شباهت دارند و اکثرا از برنج، گوشت و مرغ تهیه میشوند به همین دلیل غذاهای عراقی به ذائقه ما ایرانیان بسیار نزدیک هستند. در ادامه با چندمورد از غذاهای محبوب این کشور آشنا میشویم.بهتر

معروف ترین غذاها عراقی:  بهترین غذاها و رستوران های کربلا 

قیمه نجفی: بهترین غذاها و رستوران های کربلا

بهترین غذای عراقی از نظر ایرانی‌ها قیمه نجفی است. این غذا که در بعضی از شهرهای جنوب کشور نیز تهیه میشود برای بسیاری از هموطن های ما رنگ و بویی آشنا دارد. اسم این غذا مانند قیمه خودمان است ولی تفاوت زیادی باهم دارند و ظاهر آن نیز بیشتر شبیه آبگوشت است.  این غذا با برنج سرو میشود و از گوشت ، رب ، نخود، پیاز، ادویه عربی، دارچین تهیه میشود.بهترین غذاها و رستوران های کربلا

بریانی عراقی: بهترین غذاها و رستوران های کربلا

بریانی از ترکیب برنج، مرغ یا گوشت، سبزی‌، بادام، پیاز، رب ، ادویه‌های معطر تهیه میشود. این غذا یکی از غذاهای رسمی است برای ناهار یا شام سرو میشود و در مناسبت‌هایی همچون عید یا عروسی‌های محلی به عنوان غذای اصلی سر میز برده میشود.بهترین غذاها و رستوران های کربلا

بهترین غذاها و رستوران های کربلا

مسگوف: بهترین غذاها و رستوران های کربلا

مسگوف نوعی ماهی کپور میباشد و محل زندگی آن آب های شیرین است. این ماهی بیشتر در رود دجله صید میشود. مسگوف غذای ملی کشور عراق است. این غذا بیشتر شبیه ماهی کباب خودمان است و پخت آن حدود یک ساعت طول میکشد. بهترین غذاها و رستوران های کربلا

بهترین غذاها و رستوران های کربلا

کبه بهبهترین غذاها و رستوران های کربلات رین غذاها و رستوران های کربلا

کبه یکی از لذیذ ترین غذاهای عربی است که در بیشتر کشورهای عربی طبخ میشود. این از غذا کمی به پیراشکی شباهت دارد. با برنج پخته خمیر آن را درست میکنند و داخل آن گوشت یا مرغ چرخ کرده ، سبزیجات، پیاز، ادویه، فلفل و نمک قرار میدهند و آن را داخل روغن سرخ میکنند. بهترین غذاها و رستوران های کربلابهترین غذاها و رستوران های کربلاتیمان او کیما

یکی از معروف ترین غذاهای عراقی که با نان سرو میشود و از گوشت چرخ کرده، نخود فرنگی، ادویه جات تند، و سبزیجات درست میشود. این غذا در کشور هند نیز پخته میشود ولی طرز تهیه آن کمی تفاوت دارند.

بهترین غذاها و رستوران های کربلاتشریب

تشریب عراقی شبیه به آبگوشت خودمان است و از گوشت، پیاز و نخود است تشکیل شده است. البته برخلاف آبگوشت ایرانی این غذا رب گوجه ندارد و برای رنگ بوی آن از ادویه های تند استفاده میشود.

بهترین غذاها و رستوران های کربلا

کوزی

کوزی یا قوزی یکی از غذاهای مجلل کشور عراق است. و در بیشتر کشورهای عربی غذایی محبوب به حساب می آید. این غذا از برنج، گوشت ، برنج، بادام یا آجیل تفت داده شده، کشمش، ادویه‌ و سبزیجات معطر استفاده میشود. 

بهترین غذاها و رستوران های کربلا

بهترین رستوان های کربلا 

در ادامه به ذکر چند مورد از این رستوران های کربلا میپردازیم. از نظر کیفیت غذا، تمیزی رستوران، برخورد پرسنل رستوران آنها را بررسی میکنیم تا انتخاب بهترین رستوران کربلا برای زائرین عزیز راحت تر باشد.

رستوران النخیل کربلا:

میتوان گفت رستوران النخیل بهترین رستوران شهر کربلاست. النخیل در منطقه باب بغداد و در طبقه پانزدهم ساختمان ریحان بای روتانا قرار گرفته است. این رستوران لوکس دو قسمت غذاخوری سرپوشیده و روباز دارد. بخش روباز رستوران در آن در تراس قرار گرفته که چشم انداز زیبایی به حرم مطهر امام حسین (ع) دارد. رستوران النخیل غذاهای بین المللی را با بهترین کیفیت سرو میکند. انواع کباب، پلو، خورشت، خوراک، پاستا، پیتزا و ساندویچ را میتوانید در این رستوران میل کنید. 

دکوراسیون بخش روباز رستوران النخیل دکوراسیونی به رنگ سفید قهوه ای است. بخش داخلی رستوران نیز فضای بسیار شیک نورپردازی زیبا و محیط تمیزی دارد. ساعت کاری رستوران همه روزه از ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۳:۰۰ است.

رستوران الفردوس:

رستوران الفردوس کربلا در باب بغداد قرار دارد. این رستوران با ارائه خدمات با کیفیت توانسته شهرت بسیاری کسب کند. منو رستوران تنوع غذایی بالایی دارد و انواع غذاهای آسیایی، مدیترانه ای، غذاهای محلی، پیتزا و پاستا را سرو میکند. همچنین الفردوس میزبان بسیاری از مراسمات، جشن ها، همایش ها نیز میباشد.

رستوران رکن السلطان:

کیفیت بالای غذاها ، فضای مناسب، رفتار بسیار خوب پرسنل همگی باعث شده تا رستوران رکن السلطان به شهرت برسد. رستوران رکن السلطان بسیار شلوغ است، فضایی خانوادگی و دوستانه دارد، غذاهای آن بی نظیر است و برای دورهمی خانوادگی بسیار مناسب است. 

کبابی محمد:

رستوران کبابی محمد یکی از معروف ترین رستوران های شهر کربلا است. کباب کوبیده های این رستوران بسیار محبوب است و بیشتر زائران حتی یکبار هم که شده آن را امتحان میکنند.  رستوران کبابی محمد قیمت مناسبی م دارد و ساعات کاری آن از ۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰ شب است.

کبابی نبیل:

رستوران نبیل نیز جزو رستوران های محبوب شهر کربلاست. کباب های مشهوری دارد و قیمت آن مناسب است. فضای دلنشین این رستوران باعث جذب زائران میشود. این رستوران همه روزه از ۸ صبح تا ۱۰ شب باز است.

رستوران زعفران کربلا:

زعفران نیز جزو رستوران های خوب و با کیفیت شهر کربلاست. ان رستوران میان ایرانیان به شهرت رسیده و برگر های آن بسیار معروف است. فضای رستوران دلنشین و دوستانه است، تنها مشکل آن فضای کوچک آهن است.

تورهای هوایی و زمینی کربلا با نیکان گشت:

نیکان گشت با ارائه بهترین تورها با خدمات و کیفیت بالا و اقامت در بهترین هتل های شهر ، سعی دارد تا زائران عزیز بهترین اوقات خود را در شهر کربلا سپری کنند. برای خرید تور و اطلاع از قیمت تورها با ما تماس بگیرید. 

خانم عفتی: ۰۹۰۲۵۹۹۵۰۹۷
داخلی: ۰۲۱۶۵۵۴۹۴۴۱

تور کربلا VIP 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟