سفر با کشتی کروز

۱۶ شهریور ۱۳۹۹
کسب و کار

همیشه آرزوی دیدن جزیره رویایی سانتورینی و آتن رو داشتم اما گرفتن ویزای شنگن یونان کار سختی بنظر میومد.

وقتی تو سایتهای مختلف دنبال تورهای یونان بودم متوجه سایت یک آژانس مسافرتی شدم که امکان سفر به آتن و جزایر یونانی رو بدون نیاز به اخذ ویزا از طریق کشتی کروز فراهم میکرد و برای ما چی بهتر از این، دیدن مقصد مورد علاقه و رویاییمون از طریق کشتی کروز که یکی از اتفاقات جالب زندگیمون میتونست باشه.

اقدام به آماده سازی مقدمات سفر مثل دانلود نقشه آفلاین و تهیه لیستی از دیدنی ها و جاذبه های توریستی جزایر از سایت های tripadvisor و lonelyplanet کردیم.

روز اول:

ساعت ۲۵/۴ صبح دوشنبه ۲۹ شهریور پرواز ما به سمت استانبول و از استانبول به ازمیر بود. پس از بازرسی های مرسوم به گیت مربوط به هواپیمایی پگاسوس رفتیم و چمدونا رو تحویل دادیم و کارت پروازهای تهران-استانبول و استانبول-ازمیر رو دریافت کردیم و بعد از اون به صف کنترل پاسپورت رفتیم.

متاسفانه پروازمون حدود ۴۰ دقیقه تاخیر داشت.

هواپیمای نسبتا کوچکی بود که فاصله صندلیها کم بود و پذیرایی نداشت ما چون از قبل میدونستیم واسه خودمون خوردنی اوورده بودیم اما اکثرا بیخبر بودن و یا گشنه موندن یا از منوی نه چندان جالب و نسبتا گرون هواپیما سفارش دادن و با مشکل پول خرد هم مواجه میشدن.

بعد از ۳ ساعت به فرودگاه سبیها استانبول رسیدیم. چون با تاخیر رسیدیم پرواز استانبول-ازمیر رو از دست دادیم اما چون پگاسوس هر ساعت از استانبول به ازمیر پروار داشت با پرواز بعدی به ازمیر رفتیم که هماهنگی بسیار خوب کارکنان فرودگاه و همراهی کردنشون جالب بود، به محض پیاده شدن از هواپیما یکی از کارکنان، مسافران ازمیر رو جمع کرد و کارت پروازهای جدید رو بهمون داد و از مسیر پیچ در پیچی ردمون کرد تا به گیت پرواز استانبول رسیدیم و البته چمدونها هم توسط خودشون به پرواز جدید منتقل شده بود. پرواز کمتر از یه ساعت بود .

روز دوم:

صبح زود آماده شدیم و چمدونا رو جمع کردیم صبحانه خوردیم و واسه Check out رفتیم.

سوار اتوبوسها شدیم و به سمت بندر کوشی آداسی راه افتادیم.

تو مسیر با خانم تور لیدر کشتی که از طرف شرکت آپادانا بودن آشنا شدیم و ایشون کمی اطلاعات لازم رو در اختیارمون گذاشتن. از دور دیدن کشتی ها تو بندر هیجان زیادی ایجاد میکرد و غرق شادیمون کرد. وارد شدن به کشتی مثل ورود به هواپیما یه سری تشریفات داشت، پاسپورت ها چک میشد و مهر خروج میخورد و چمدونها و اشخاص مورد بازرسی قرار میگرفتن حتی فری شاپهایی به سبک فرودگاه هم موجود بود.

پس از این تشریفات وارد محیط بندر شدیم که توش ۳ تا کشتی کروز قرار داشت که کشتی ما یعنی Celestyal Nefali کوچکترینشون بود.

تو صف ورود به کشتی ایستادیم و از اونجا قلعه قدیمی کوشی آداسی که دورتا دور یه جزیره کوچک نزدیک ساحل قرار داشت و مجسمه آتاتورک که بالای تپه مشرف به دریا قرار داشت رو دیدیم کمی عکس گرفتیم، چمدونها رو برچسب زدیم و به خدمه کشتی دادیم تا دم در اطاقهامون قرار بدن بعد در مرحله بعد یه فرمی رو امضا کردیم و در آخر ازمون عکس گرفتن و پاسپورتهامونو تحویل گرفتن و کارتهای ورود خروج به کشتی و اطاق رو گرفتیم و به اطاقهامون راهنمایی شدیم.

اطاق ما در طبقه ۴ام به نام پوزیدون(خدای دریاها) و رو به بیرون قرار داشت در واقع از نوع اطاقهای XD بود.

اطاقی ۹ متری با دو تخت، پنجره بزرگ، میز توالت، کمد ، Safe box و یه حمام دستشویی نقلی.

موقع ناهار بود برای صرف ناهار به رستوران طبقه ۴ رفتیم. غذاهای رستوران شامل چند مدل (حدود ۵) غذای گرم سالاد و انواع زیتون، پنیر، یک نوع سوپ و ۴-۵ مدل دسر و شیرینی و میوه بود.

موقع شروع به حرکت کشتی که قرار بود ساعت ۱ بعداز ظهر باشه اما به علت تاخیر حدود ۶۰ نفر حدود ۴۰ دقیقه تاخیر شروع به حرکت کرد تکون نسبتا زیادی رو حس کردیم اما در کل مسیر تکون های کشتی بسیار کم بود طوریکه احساس نمیشد. موقع حرکت کاپیتان یونانی کشتی قول داد این تاخیر را جبران کند و واقعا هم همیشه آن تایم تو اسکله ها حضور داشتیم. پس از ناهار گشتی تو کشتی زدیم. هر شب برنامه روز بعد کشتی شامل ساعت رسیدن به مقصد آن روز، ساعت ترک آن مقصد، کمی توضیح در خصوص مقصد، ساعات صبحانه، ناهار و شام، برنامه های ورزشی، تفریحی سالنهای مختلف تحت عنوان Daily program به صورت یه روزنامه ۴ صفحه ای در اطاقها گذاشته میشد.