رامسر و سفرنامه اش

سفرنامه

رامسر و سفر

عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان عزیز

مهرماه ۱۳۹۹ بود که به اتفاق همسرم ، پسر عموم ، خانمش و دخترشون ( پریسا ) تصمیم گرفتیم سفری یک هفته ایی به شمال کشور داشته باشیم.

به هر حال تصمیم به رفتن گرفتیم ابتدا پسر عموم از مدرسه برای یک هفته اجازه پریسا را گرفت و پس از آن با مطالعه
و بررسی سایت های مختلف حدوداً یک برنامه مفید برای یک هفته سفر ترتیب دادیم.

ابتدا تصمیم گرفتیم به وسیله ماشین شخصی مسیر بوشهر تا شمال کشور را طی کنیم ولی پس از بررسی بلیط هواپیما

و هزینه های سفر زمینی و خستگی آن تصمیم گرفتیم به وسیله هواپیما از بوشهر به تهران سفر کنیم و از آنجا به وسیله

ماشین پدر خانمم به ادامه سفر بپردازیم.

ما برای سه شنبه شب ۱۷/۰۷/۹۹ ساعت ۱۹:۳۵ بلیط بوشهر به تهران هواپیمایی زاگرس را به مبلغ نفری ۳۰۰ هزار تومان

رزرو کردیم .

رامسر روز اول :

صبح من بیدار شدم.

پس از صرف صبحانه از خونه زدیم بیرون ، ابتدا سیخ ، منقل ، کتری و … خریدیم و چون یو اس بی ماشین فلش

من رو نمی خواند کلی معطل رایت کردن موزیک بر روی سی دی شدیم و در نهایت ساعت ۱۰:۴۰ به سمت رشت حرکت کردیم.

در مسیر پس از عبور از منجیل و توربین های بادی معروفش ناهار را در رستوران جهانگیری رودبار که از نظر کیفیت

خیلی خوب و خوشمزه بود سفارش دادیم.

بعد از ناهار به سمت اولین مکان یعنی سقالکسار حرکت کردیم.

مختصات

این محل در مسیر رشت به فومن قرار دارد که بر اساس راهنمایی اپلیکیشن مفید و فوق العاده waze پس از

حدود ۱ ساعت و ربع به این مکان زیبا رسیدیم و پس از پرداخت هزینه ۳۰۰۰ تومانی وارد مجموعه شدیم.

پس از ورود ابتدا از دریاچه و طبیعت اطراف آن را تماشا کردیم و پس از گرفتن عکس به سمت پایین دریاچه

حرکت و بعد از پارک ماشین زیرانداز را پهن کردیم و حدود ۲ ساعت به صرف چای تماشاگر طبیعت بکر آن منطقه

شدیم. همزمان پیرمردی مشغول نواختن نی لبک بود که زیبایی آنجا رو دوچندان میکرد.

سقالکسار

هوا تقریباً تاریک شده بود که وسایل را جمع کردیم و حرکت کردیم ما از اول سفر رامسر  قصد داشتیم شب را در سقالکسار

بمانیم ولی با توجه به رطوبت هوا تصمیم گرفتیم

به سمت قلعه رودخان حرکت و شب را آنجا اقامت داشته باشیم .

ابتدا به وسیله برنامه فوق العاده waze مسیر یابی کرده و پس از نمایش زمان تقریبی ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه حرکت کردیم.

شفت

حدود ساعت ۸ شب بود که به شهر شَفت رسیدیم و پس از یه ته بندی ساده به مسیر ادامه دادیم نزدیکی های قلعه

رودخان با شماره ایی تماس گرفتم و برای یک شب درخواست اجاره ویلا کردیم

ما هم چون هوا تاریک بود و آشنایی

زیادی با مسیر نداشتیم تصمیم گرفتیم قبل از پل یک جایی را اجاره کنیم که خوشبختانه ویلای خیلی خوب و تمیزی

را برای یک شب به مبلغ ۶۵ هزار تومان اجاره کردیم. قلعه رودخان بر عکس سقالکسار بسیار هوای خوب و خنکی

داشت و ما پس از استقرار و دوش گرفتن حدود نیم ساعتی را در تراس جلو ویلا شب نشینی کردیم .

مقصد بعدی ما شهر ماسال و ییلاق اولسبلنگاه بود.

شهر ماسال بعد از رودبار مرتفع‌ترین شهر گیلان است در قدیم به این شهر رودکنار می‌گفتند.

ماسال

به وسیله waze مسیر ماسوله را به سمت ماسال شروع به حرکت کردیم ابتدا در اولین پمپ بنزین باک ماشین را

پر کردیم و با دیدن زیبایی های مسیر به حرکت خودمان ادامه دادیم. در مسیر با دیدن برکه ایی که در وسط دشتی

سرسبز با ابرهای زیبا و گاوهایی که مشغول چرا بودند توقف کردیم و کلی عکس گرفتیم و پریسا هم که از بوشهر

با خودش یک چتر رنگی آورده بود به عنوان مدل پدر مشغول عکاسی شد.

انحرافی هدایت کردند حدوداً ساعت ۴۵/۴ بعد از ظهر بود که به ماسال رسیدیم و چون قصد داشتیم دو شب را در

اولسبلنگاه بمانیم در اولین اقدام کلیه ما یحتاج این دو سه روز را خریداری کردیم و پس از تماس با خانواده و اعلام

خبر مبنی بر عدم آنتن دهی تلفن هایمان به سمت ییلاق حرکت کردیم.

اولسابلانگاه

یکی از ییلاق‌های باصفای ماسال ییلاق اولسبلنگاه است یک ییلاق پر جمعیت که مملو از ساختمان‌ و کلبه های

مسکونی چوبی است و اغلب ساکنین آن شهروندان ماسال هستند که برای استراحت و گذراندن فصل گرما در آنجا زندگی می‌کنند.

رامسر

همانطور که به سمت بالا حرکت میکردیم و وارد ابرها میشدیم هوا سرد و سرد تر میشد و چون پنجشنبه بود

روبروی هتل فردین معصومی ایستادیم و برای کلبه با یکی از افرادی که اونجا ایستاده بودند به توافق رسیدیم.

پسر عموم ، همسرش و همسر من برای دیدن کلبه رفتند که پس از دیدن آن به واسطه فاصله زیاد تا ماشین ،

دسترسی سخت و سرمای بیش از حد آن منصرف شدند و به سمت بالاتر حرکت کردیم هوا خیلی خیلی تاریک

و سرد بود که در همین لحظه چادری با آتشی روشن در کنار جاده دیدیم که ۲ نفر جوان دور آن نشسته بودند پس

از اطلاع از قیمت ها تصمیم گرفتیم کلبه ایی را اجاره کنیم که با توجه به حجم وسایلمون ماشین تا نزدیکی آن برود

خلاصه با توجه به تاریکی هوا و مه آلود شدن کل منطقه کلبه ایی را که نشان ما داد با قیمت شبی ۳۰۰ هزار تومان اجاره کردیم.
رامسر زیبا – رامسر و جاذبه هایش

خلاصه  که بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی

ممنون که سفرنامه رامسر منو مطالعه کردید.